|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In deze laatste stageperiode zal de student een artistiek schoolproject van het begin tot het einde realiseren: van de eerste formulering van een voorstel tot de uitvoering en evaluatie van de activiteit.
Het gerealiseerde artistieke schoolproject wordt nadien gepresenteerd.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- SO101 Handelt integer en respectvol.
- SO102 Is flexibel in denken en handelen.
- SO103 Geeft blijk van verantwoordelijkheidszin.
- SO104 Kan zichzelf kritisch evalueren en ontplooit zich verder.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- SO205 Stelt zich assertief op.
- SO206 Heeft empathisch vermogen, toont openheid en zorg.
- SO207 Kan samenwerken met collega's en stagementoren.
- SO208 Verzorgt zijn taal, drukt zich duidelijk uit, structureert de boodschap.
- SO209 Kan analytisch denken en zich een oordeel vormen.
- SO210 Toont maatschappelijke betrokkenheid en is vernieuwingsgericht.
- SO211 Creatief zijn.
- SO212 Kan organiseren.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- SO313 Bezit leerlinggerichte didactisch-methodische competenties.
- SO314 Werkt doelgericht.
- SO318 Creëert een krachtige leeromgeving.
- SO319 Kan omgaan met diversiteit.
- SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Leren organiseren van een artistiek schoolproject: van de prille opstart tot een goede afronding.
- Leren motiveren van keuzes in het kader van een artistiek project in een specifieke schoolcontext.
- Leren evalueren van een eigen artistiek schoolproject, in dialoog met de partners.
- Ondersteunende rol leren opnemen in projecten van medestudenten.
- Verslag leren maken van een artistiek project.
- Leren delegeren van taken aan medestudenten, met behoud van eigen verantwoordelijkheid en overzicht over het project.
- Leren objectief evalueren van medestudenten.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
PKV module 5
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
PKV module 5
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Op punt stellen van een eigen schoolproject: inhoudelijk en praktisch invullen, motiveren en evalueren van het project.
- Koppelen van de theorie aan de praktijk: toepassen van de eigen kunsteducatieve vaardigheden en/of de verkregen visie op programmatie. Motiveren van gemaakte keuzes, met koppeling naar de schoolcontext.
- Medestudenten steunen bij de praktische realisatie van hun schoolproject.
- Opstellen van een stageverslag waarin de belangrijkste beslissingen gemotiveerd worden. Ook staan in dit verslag de verschillende genomen stappen vermeld, met als sluitstuk een evaluatie van het project.
- Evaluatie van medestudenten
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
10
|
lesuren
|
06,41
|
vormen van groepsleren:
|
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
146
|
klokuren
|
93,59
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
40% permanente evaluatie (evaluatiedossier stagementor + evaluatie stagebegeleider) 30% stageverslag 20% presentatie stageproject 10% evaluatie medestudenten, met betrekking tot het delegeren van taken
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
|