ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Chemie - 3PO - Onderdelen - Kwaliteitszorg en projectmanagement
  

O.O. heeft componenten: Ja
O.O. bestaat uit componenten Projectmanagement
Toegepaste statistiek
Afstudeerrichting: CH:Chemie
Code: 30275
Academiejaar: 2009-2010
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Periode 7
Aantal studiepunten: 4
Wegingscoëfficient: 4
Totaal aantal contacturen: 32
Totaal studietijd: 104
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Lector(en): Bruggeman Geert
Van Vlaslaer Veerle


 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CH102 toont zich leergierig en bereid tot leren
  • CH103 zoekt naar aanvullende en nieuwe informatie en ontwikkelingen
  • CH106 blijft onder druk zorgvuldig werken
  • CH109 blijft planmatig werken onder stress
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CH231 onderscheidt hoofd- en bijzaken
  • CH233 gaat stapsgewijs en systematisch te werk bij het analyseren van een probleem
  • CH234 schat de mogelijkheden en/of beperkingen van de werkmethoden correct in
  • CH235 baseert zijn oordeel op de gegevens en feiten
  • CH236 evalueert resultaten kritisch
  • CH237 gebruikt informatiebronnen kritisch
  • CH238 verzamelt gegevens en,/of meetresultaten in tabelvorm, volgens de richtlijnen
  • CH239 werkt volgens voorgeschreven procedures/SOP's/werkinstructies
  • CH241 splitst een grote opdracht zelfstandig in stapsgewijze deeltaken op voor de uitvoering
  • CH248 levert werk af volgens de gevraagde kwaliteit
  • CH252 algemeen: maakt gebruik van de correcte wetenschappelijke terminologie
Beroepsspecifieke competenties
  • CH380 bewaakt de voortgang van processen

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
alle info zie deelfiches

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
  • jaarcluster statistiek en POP

Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

geen


Andere begincompetenties
zie deelfiches