|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In deze inleidende cursus warmteleer worden de basisbegrippen bestudeerd : wat is warmte, hoe ontstaat warmte, hoe wordt warmte overgedragen. Deze kennis wordt verder verdiept in de thermodynamica. Aan het einde van deze cursus komen enkele veel toegepaste kringprocessen aan bod. In de volgende jaren wordt deze kennis verder opgebouwd, ongeacht de gekozen richting.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM101 De student kan nauwgezet, op een zelfstandige wijze, strategisch/efficiênt denken en verantwoord handelen in een multidisciplinaire omgeving van de beroepscontext.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM210 De student kan via analyse van relevante fysische gegevens, tot oplossingen komen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student is in staat om de basis warmteleer vlot te gebruiken in de andere opleidingsonderdelen.
- De student is in staat om technische vraagstukken met betrekking tot warmteleer op te lossen.
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Basisbegrippen en dimensies
- Thermische expansie
- Warmteoverdracht
- Faseveranderingen
- Thermodynamica
- Kringprocessen
- Toepassing : motoren
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cursus Warmteleer, departement elektromechanica
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
18
|
lesuren
|
34,62
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
31
|
klokuren
|
59,62
|
Verdere toelichting:
- Hoorcolleges met oefeningen
- VIP-begeleidingsuren
- Leerbegeleiding: monitoraat
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Schriftelijk examen bestaande uit theorie en oefeningen
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Schriftelijk examen bestaande uit theorie en oefeningen
|