1 Elektromechanica - 1EM - Onderdelen - Technisch Engels deel 2 |
|
|
|
Component behoort tot O.O.: |
Technisch Engels |
Afstudeerrichting: |
EM:Elektromechanica |
Code: |
00283 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
uitdiepend |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
Module 2 |
Aantal studiepunten: |
nvt |
Wegingscoëfficient: |
50 |
Totaal aantal contacturen: |
29 |
Totaal studietijd: |
52 |
Deeltijds programma: |
deel 1 |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
De Naeyer Katelijn
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Taalvaardig zijn in het Engels is vandaag een must. Algemene en technische woordenschat komen aan bod in interactieve oefeningen. De nadruk ligt op gespecialiseerde vakterminologie, vooral uit het domein Elektriciteit en Elektrische Machines ter voorbereiding op het Engelse labo Elektrische Machines. De woordenschat wordt actief verwerkt en ingeoefend aan de hand van mondelinge presentaties en dialoogjes. Ter ondersteuning wordt in de lessen intensief gebruik gemaakt van audiovisuele middelen.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM102 De student kan geordend, kernachtig en gesynthetiseerd een verslag opstellen, toelichten en/of een opvolgingsdossier beheren en presenteren/ de student kan beroepsspecifieke informatie opzoeken en verwerken.
- EM103 Doelgericht leren (evalueren) van je eigen handelingen (er positieve en negatieve kanten in identificeren) en gericht werken aan verbeteringen (leerpunten formuleren).
- EM107 De student kan, op basis van zijn multidisciplinaire en afstudeerspecifieke kennis, communicatie met opdrachtgevers/klanten/ontwikkelaars/productiemedewerkers ontwikkelen en onderhouden.
- EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM209 De student kan zich vlot in een groep/team integreren zodat hij/zij snel en efficiënt kan deelnemen aan de taken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- EM355 De student kan op basis van afstudeerspecifieke kennis een technisch gesprek voeren in verschillende talen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student kan op het einde van deze module technische teksten (gevorderd niveau) lezen, begrijpen en vertalen, eventueel met behulp van een woordenboek.
- De student heeft de technische Engelse woordenschat van gevorderd niveau als parate kennis verworven, zowel mondeling als schriftelijk.
- De student kan de begrippen uit de cursus "Labo Elektrische Machines" in het Engels hanteren in mondelinge uiteenzettingen
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Vocabulary: algemene en technische woordenschat met oefeningen
- Technische teksten
- Listening: teksten rond het thema elektriciteit met bijhorende oefeningen
- Mondelinge presentaties en dialoogjes
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cursus Technisch Engels Deel 2, K.De Naeyer, departement Elektromechanica
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
9
|
lesuren
|
17,31
|
practicum en oefeningen:
|
12
|
lesuren
|
23,08
|
vormen van groepsleren:
|
6
|
lesuren
|
11,54
|
studietijd buiten contacturen:
|
23
|
klokuren
|
44,23
|
Verdere toelichting:
- De belangrijkste werkvorm is het hoorcollege in combinatie met het leergesprek
- Er worden veel interactieve oefeningen gemaakt waarbij elke student regelmatig aan het woord komt. Ook zal elke student een presentatie in het Engels moeten geven.
- Facultatieve oefeningen via aanbevolen websites
- Begeleiding via het digitaal leerplatform Blackboard
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- (55% van de punten) Schriftelijk examen. Dit bestaat gedeeltelijk uit (oefeningen op) woordenschat, gedeeltelijk uit het begrijpend lezen van een technische tekst.
- (45% van de punten) Tijdens de lessen van module 2 worden een aantal mondelinge opdrachten gegeven. Die worden op presentatie en inhoud geëvalueerd.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- (55% van de punten) Schriftelijk examen. Dit bestaat gedeeltelijk uit (oefeningen op) woordenschat, gedeeltelijk uit het begrijpend lezen van een technische tekst.
- (45% van de punten) Mondeling examen. Eén van de mondelinge lesopdrachten wordt uitgevoerd.
|
|
| |
|