|
KORTE OMSCHRIJVING
|
De studenten maken kennis met diverse aspecten van online communicatie. Naast een generiek deel bekijken we een aantal deelaspecten die relevant zijn voor e-commerce of webjournalistiek.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- JO309 De student is taalvaardig op zowel mondeling als schriftelijk niveau.
- JO315 Research en informatieverzameling: zoeken, vinden en selecteren van relevante, geschreven en digitale bronnen en van relevante informanten. De student doet dat i.f.v. het journalistieke product en het medium, en desnoods onder tijdsdruk. Hiervoor beheerst hij o.m. interviewtechnieken.
- JO318 De student kan volwaardige journalistieke producten maken volgens de inhoudelijke, redactionele en vormelijke eisen van het medium. Voor productie en productie-assistentie betekent dit: het kennen van de productie van gedrukte media, van televisie- en radioprogramma's en van on-line media en er actief aan meewerken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student kan een eenvoudige statische website ontwerpen, uitvoeren en beheren. En dit m.b.v. de programma's Dreamweaver en Photoshop.
- De student heeft grondige en praktische kennis van CSS (Cascading Style Sheets).
- De student kan een behoefte analyse maken voor een nieuwe of reeds bestaande website, en kan die behoefte analyse omzetten naar een goede site structuur met bijhorende navigatie en termen.
- De student kan uitgebreide kennis van usability (gebruiksgemak) toepassen bij de analyse en het maken van een website.
- De student heeft een basisinzicht in goed design.
- De student kan een webproject van eender welke grootte sturen en begeleiden.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Workshop gedrukte media
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Vlot met pc kunnen werken.
|
LEERINHOUDEN
|
Usability: gebruiksgemak en navigatie.
Schrijven voor het web.
Photoshop: afbeeldingen webklaar maken.
CSS
HTML en Dreamweaver
|
STUDIEMATERIAAL
|
Presentaties en documentatie
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
10
|
lesuren
|
12,82
|
practicum en oefeningen:
|
10
|
lesuren
|
12,82
|
vormen van groepsleren:
|
1
|
lesuren
|
01,28
|
studietijd buiten contacturen:
|
57
|
klokuren
|
73,08
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Creatie of update statische website, 10pt
paper waarin creatieproces besproken en gemotiveerd wordt, 5pt
Online teksten geoptimaliseerd om te lezen op scherm, 5pt
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Noodzakelijke anpassing aan statische website, 20pt
|