|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Opleidingsonderdelen |
|
|
|
| | |
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - International Corporate Communication |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
4IC18 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
84 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Hye Dirk Van den Bulck Helga
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
This course contributes to the realisation of the following programme objectives:
- Students should be able to work efficiently in an international business setting
- Students should have an understanding of:
- the role and the meaning of brands
- the dynamics of international brands
- the basic principles of an international brand policy
- the complexity of the context of international brand communication
- the principles and objectives of CSR
- the importance of public affairs
- reputation management
- grassroots communication
- the principles of networking.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
- Students should be familiar with the main aspects of corporate and marketing communication.
- Basic knowledge of the principles of public relations.
- Thorough insight in the decision-making process within the European Union.
- The "Crash course on corporate and marketing communication" is recommended for exchange students and students who graduated in other fields than marketing and communication. This crash course is part of the exams.
|
LEERINHOUDEN
|
- International corporate communication is a very broad area of study. This course focuses on two specific aspects: brand communication and corporate communication.
- Brands play a key role in the communication strategy of a company. They help to establish the identity of the firm in the marketplace and to develop a solid customer franchise.
- Many firms move into international markets by acquiring companies in other countries or by entering into international alliances. They therefore need to harmonise their brand portfolio across boundaries on the basis of a cohesive and effective brand strategy.
- Another important aspect of ICC is the reputation of the organisation. Working on a strong image means building up good relations with many stakeholders like the environment and political decision-makers. Therefore networking is more than a necessity to realise the commercial targets of the company.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- M.DE MOOIJ. Global marketing and advertising. Understanding the cultural paradoxes. London, Thousand Oaks, 2005. 315p.
- Syllabus 'International corporate communication' 2007-2008
- Crash course on corporate and marketing communication
- Powerpoint slides
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
52
|
lesuren
|
30,95
|
practicum en oefeningen:
|
30
|
lesuren
|
17,86
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
84
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Oral exam:
- brand: 6 pts
- corporate: 6 pts
Assignment: 8 pts
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
oral examination:
- brand: 6 pts
- corporate: 6 pts
assignment: 8 pts
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Intercultural Communication |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00250 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
56 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Van den Bulck Helga
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Learning how to communicate in international settings with people from different cultures.
- Learning to recognize the contributions to knowledge and civilization that have been made by members of various cultural groups.
- Learning to appreciate and understand the multicultural richness of our society, the dynamics of the interaction between such diverse cultural groups, the international dimensions of this phenomenon, and the evolving roles of men and women within that complex socio-economic and cultural situation.
- Learning to share and accept the perceptions and experiences of people of different cultures, even though they may differ greatly from one's own.
- Enhancing career prospects for working effectively in international companies or organisations in Belgium and abroad by training on intercultural skills.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Thorough knowledge of the basic communication theory.
|
LEERINHOUDEN
|
- Importance of intercultural communication: demographic and cultural issues.
- communication models
- dimensions of culture
- communication and culture
- intercultural competence
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus 2007-2008
- CHANEY L.H.C., MARTIN J.S. Intercultural business communication. Prentice Hall. New Jersey. 2004. 285pp.
- Power Point
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
24
|
lesuren
|
24,49
|
practicum en oefeningen:
|
22
|
lesuren
|
22,45
|
vormen van groepsleren:
|
6
|
lesuren
|
06,12
|
studietijd buiten contacturen:
|
42
|
klokuren
|
42,86
|
Verdere toelichting:
- Lectures and seminars
- Discussion groups
- Guest colleges
- Workshops
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Multimedia applications |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00252 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
19 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Vlecken Koen
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Dit vak levert de praktische kennis over presentatietools (zoals PowerPoint), websites (m.b.v. Dreamweaver), fotobewerking (in Photoshop), web usability en schrijven voor het web.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV309 De student kent en integreert de nieuwe multimediatechnieken in zijn communicatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
praktische kennis van:
- presentatietools (zoals PowerPoint)
- websites (m.b.v. Dreamweaver)
- fotobewerking (in Photoshop)
- web usability
- schrijven voor het web
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Vlot kunnen werken met pc.
|
LEERINHOUDEN
|
- presentatietools: Powerpoint en Keynote
- Dreamweaver
- CSS
- Photoshop
- usability
- schrijven voor het web
|
STUDIEMATERIAAL
|
Handouts in de les en eigen notities.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
6
|
lesuren
|
31,58
|
practicum en oefeningen:
|
13
|
lesuren
|
68,42
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
0
|
klokuren
|
00,00
|
Verdere toelichting:
- Lectures.
- Exercises.
- Individual guidance.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Assignments:
- PowerPoint (or Keynote) presentation during the 'European Week'
- website on the trip to Strasbourg
- Oral examination
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Assignments:
- a new PowerPoint (or Keynote) presentation about the 'European Week'
- a new website on the trip to Strasbourg
- Oral examination
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - European media policy |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00251 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
44 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Herroelen Patrick
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Dit opleidingsonderdeel heeft aandacht voor de media - werking, structuren en functies - op Europees niveau.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student can indicate the main issues concerning the media industry in Europe. He can illustrate these issues with examples from his home country. 2. The student can apply his knowledge aboutthe economic, political and cultural aspects of the media debate to dataon the situation in a specific country. 3. The student can give a clear overview of the main aspects of a media topic or of the media landscape in a particular country. He can give a persuasive presentation.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Students have some knowledge of media studies .
Students are familiar with communication terminology.
Students have a basic knowledge of the media in their own countries.
|
LEERINHOUDEN
|
- Economic aspects of international media .
- The involvement of the European Union in media policy.
- Tools of European media policy.
- An overview of media conglomerates .
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
22
|
lesuren
|
18,52
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
16,84
|
studietijd buiten contacturen:
|
74.8
|
klokuren
|
62,96
|
Verdere toelichting:
- Lectures.
- Seminars on research and to help students prepare the presentations.
- Presentations and group discussion.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Presentation (individual) - 20 /100
- Paper (group) - 40 /100
- Oral exam (course + paper) - 40 /100
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- 50% assignment.
- 50% oral exam.
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - English language media-current affairs |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00245 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
62 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Weuts Annelies
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The student brings his command of the English language to perfection via workshops.
In these workshops the students work creatively on self-chosen subjects and articles. The emphasis is on oral performance.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student has a fluent command of English, both oral and written 2. The student can appealingly present a self-chosen subject and gently direct a subsequent discussion 3. The student brushes up on and expands his technical vocabulary with respect to advertising, merchandising and modern journalism 4. The student can assimilate information from English sources
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Command of English: upper-intermediate / advanced
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject.The workshop consists of a presentation and a discussion or role play.
- The student prepares one or more articles from British or American magazines or newspapers. He presents the article(s) to the rest of the group and a discussion may follow.
- Towards the end of the semester the student works creatively on an intercultural subject. This workshop is in collaboration with the "Intercultural Communication" course and will be evaluated by both the English teacher (command of English) and the teachers who teach "International Communication" (content).
- The student receives a sheaf of articles on the language of advertising and merchandising (part 1) and on modern journalism (part 2). He studies these articles on his own (vocabulary + main ideas).
- The student is to write a letter of application + CV in preparation of his traineeship (if he does his traineeship in English).
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Information on letters of application + CV.
- Information on application interviews.
- Sheaf of articles on the language of advertising and merchandising (part 1) and on modern journalism (part 2)
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
60
|
lesuren
|
48,08
|
studietijd buiten contacturen:
|
62.8
|
klokuren
|
50,32
|
Verdere toelichting:
- Seminars.
- Discussion groups.
- Workshops.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Oral performance (permanent evaluation)
- Written work: letter of application + CV (for those that do an internship in English) , summaries of presentations
- Written exam
- If the student passes his written work he will not have to take it again in the second examination period.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Since it is impossible to permanently evaluate the student's oral performance during the holidays, he has to take an oral exam.
- Written exam.
- If the student has not passed his written work he has to take it again.
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Actualit¿ des medias français |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00244 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
29 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Frans |
Lector(en): |
Leemans Hilde
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Je hebt reeds een stevige grammaticale kennis opgebouwd . Aan de veel gemaakte fouten wordt nog via zelfstudie gesleuteld. Je hanteert vlot hulpmiddelen als woordenboek , grammatica en internetbronnen . Je vindt je weg in het Franstalig medialandschap . Het vakjargon zowel op gebied van media als op gebied van reclame en PR heb je onder de knie . Met die bagage ben je in staat zelfstandig mondelinge en schriftelijke opdrachten te vervullen binnen je specialisatie . Je kan daarbij rekenen op begleiding van je lector.
Students are given the oppotunity to upgrade their French language skills. The couse focuses on oral skills : presenting , socialising , voicing opinions ....
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De student kan films , tv programma's en uiteenzettingen over allerlei onderwerpen in standaard Frans begrijpen. ( luistervaardigheid )
De student kan artikels , rapporten , prosateksten over actuele onderwerpen ( vakgebonden of niet ) lezen en begrijpen .( leesvaardigheid )
De student kan zich op een natuurlijke en spontane manier uitdrukken en communiceren met een natif speaker . Hij kan zijn opinie en standpunt verduidelijken en verdedigen . Hij kan zich op een duidelijke en gedetailleerde manier uitdrukken over de meeste actuele onderwerpen al of niet aan zijn vakdomein verbonden . ( spreekvaardigheid )
De student kan zich schriftelijk uitdrukken op een duidelijke en gedetailleerde manier over actuele onderwerpen. Dit alles zonder te veel basisfouten . ( schrijfvaardigheid )
Objectives
increasing fluency and self-confidence - improving pronunciation , achieving grammatical accuracy - achieving lexical accuracy - getting acquainted with features of effective presentations - improving written communication
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
goede kennis van de Franse taal
good knowledege of the French language
|
LEERINHOUDEN
|
spreekoefeningen
grammaticale oefeningen ter remediering ( aangepast aan de noden van de studenten )
wide rang of speaking activities
remedial grammar exercises ( depending on students ' needs )
|
STUDIEMATERIAAL
|
syllabus
artikels kranten , tijdschriften , internet
uitzendingen radio of tv
course
articles from dailies , magazines , internet
radio , television
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
2
|
lesuren
|
02,17
|
practicum en oefeningen:
|
12
|
lesuren
|
13,02
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
78
|
klokuren
|
84,64
|
Verdere toelichting:
Praktische oefeningen zowel schriftelijk als mondeling
Discussie
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Praktische oefeningen tijdens het jaar : 12 punten .
Als je afwezig bent op een deelexamen georganiseerd buiten de examenreeks , dan mag je dat deelexamen inhalen indien je afwezigheid tijdig gewettigd wordt door een medisch attest . Het originele attest bezorg je aan het studentensecretariaat , de kopie ervan aan de betrokken lector , en dit binnen de vijf werkdagen vanaf de eerste ziektedag. Je maakt zelf een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop je het deelexamen kan inhalen . Indien je binnen de gestelde termijn geen medisch attest voorlegt , ben je ongewettigd afwezig en krijg je geen punten op dat deelexamen .
Mondeling examen : 8 punten : dossier en les erreurs courantes
oral examination : 8 points
speaking activities 12 points ( during the year )
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Mondeling examen : 20 punten
oral examination : 20 points
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Aktualität der deutschen Medien |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00246 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
keuze |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
52 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Duits |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- The student can interpret cultural differences
- The student is in command of German communication techniques, at an advanced level
- The course aims at developing the student's oral skills
- The student revises some important grammar issues and vocabulary and he can write short articles on current media topics with the help of a dictionary and a grammar book
- He can understand high quality written and spoken German: television, internet and written press
- In workshops he can comment on a video or text
- He is able to moderate a debate or discussion in German
- He can appealingly present a self-chosen subject, give a summary and comment on articles from the German press and professional literature
- He expands his vocabulary
- He can take part in a role play or in oral exercises
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
grammar: elementary and intermediate level
vocabulary: elementary and intermediate level
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject. The workshop consists of a presentation and a discussion.
- The student looks for articles from current German magazines or newspapers and he presents the articles. A discussion or debate may follow.
- Role plays and other oral exercises
- Professional literature: articles and videos
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus elementary and intermediate vocabulary and grammar
- Syllabus advanced German
- Dictionary
- Internet and professional literature
- Television, videos and written press
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
5
|
lesuren
|
04,81
|
practicum en oefeningen:
|
25
|
lesuren
|
24,04
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
19,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Permanent evaluation: participation in the discussions during the workshops: 10%
- Workshop: 1 presentation with a written summary and comment: 30%
- Presentation articles and written comments 20%
- Written examination: 40%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Oral examination: 50%
- Written examination: 50%
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Actualidad de los medios españoles |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00247 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
keuze |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
52 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Spaans |
Lector(en): |
Vanhout Els
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The course of 'advanced Spanish' deals with the Spanish media and the current problems and issues.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student repetes his knowlegde of grammar and vocabulary and he can write with the help of a. dictionary and a grammar short articles on current media topics. 2. The student can understand written and oral Spanish on an advanced level: television, internet and written press. 3. The student can in discussionworkshops comment a video or text. 4. The student is able to moderate a debate or discussion in Spanish. 5. The student can appealingly present a self-chosen subject and give a résumé and comment articles out of the actual Spanish press and the professional literature. 6. The student expands his vocabulary. 7. The student can take part in a role play or in oral exercises. 8. The student can with the help of a lexicon or grammarbook write short articles on actual topics.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Spaans 3
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Elementary and intermediate grammar.
Elementary and intermediate vocabulary.
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject. The workshop consists of a presentation and a discussion or debate and is based on articles from actual Spanish magazines or newspapers. He presents the subject.
- Role plays and other oral exercises.
- Professional literature: articles and video.
- recapitulation of grammatical issues if necessary
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Course elementary and intermediate vocabulary and grammar .
- Course advanced spanish.
- Dictionary.
- Internet and professional literature.
- Television, video and written press.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
5
|
lesuren
|
04,81
|
practicum en oefeningen:
|
25
|
lesuren
|
24,04
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
19,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
- Discussionworkshops.
- Presentations.
- Exercises in debate.
- Role plays and other oral exercises.
- Occasional written exercises.
- Home study.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Permanent evaluation discussionworkshops: 10%.
- Workshop: 1 presentation with a written summary and comment: 25%.
- Presentation articles: 25%.
- Written examination: 40%.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Oral examination: 50%.
- Written examination: 50%.
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Work placement |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00248 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 2 |
Aantal studiepunten: |
27 |
Wegingscoëfficient: |
13 |
Totaal aantal contacturen: |
0 |
Totaal studietijd: |
702 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
niet mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The student finds himself an interesting and challeging traineeship with the coordinator's help.
He does a four-month intensive traineeship at an internationally oriented organisation. The language of communication is not his mother tongue. He will be confronted with problems that are intrinsic to the world of communication. At the same time he will be able to upgrade his language skills.
The challenging job responsibilities and a foreign working environment will turn the traineeship into an unforgettable intercultural once-in-a-lifetime-experience.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Traineeship:
- The idea of doing a traineeship starts from a win-win operation which is an asset for both the company and the student.
- The student and the corporate supervisor will draw a traineeship programme before the start of the traineeship, after which they both sign the contract.
- In the progamme you can find the specific objectives and assignments of the traineeship.
- The student is able to evaluate himself and how he has fulfilled his tasks critically.
- He can report on his tasks coherently and clearly.
- The corporate supervisor and the supervisor from the university college evaluate the traineeship and they decide if the specific objectives have been achieved.
Traineeship report:
- The student proves in the traineeship report that he has achieved all the specific objectives of the traineeship.
- He is able to evaluate himself and how he has fulfilled his tasks critically.
- He is able to coherently and clearly report on his tasks and on the company he worked for.
- He can also deal with intercultural differences professionally and maturely.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor's degree or Master's degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages and applied economics and commercial science (specialism marketing)
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
All the programme units of the first semester.
|
Andere begincompetenties
|
All the competences gained in the bachelor's or master's degree.
|
LEERINHOUDEN
|
Traineeship:
The student is able to apply the acquired knowlegde.
Traineeship report:
The student gives based on scientific evidence a critical reflection of the company, the tasks of the traineeship entails the intercultural experience.
The students chooses a suitable layout.
|
STUDIEMATERIAAL
|
A manual on the traineeship and the traineeship report.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
780
|
klokuren
|
100,00
|
Verdere toelichting:
During the traineeship the corporate supervisor will support the trainee and give him feedback, starting from the criteria mentioned in the evaluation form. After approximately eight weeks and at the end of the traineeship, the corporate supervisor assesses the trainee by filling in the evaluation form which is further clarified in an evaluative talk with the trainee.
The university college supervisor keeps in contact with the trainee on a regular basis, and supports the trainee with regular feedback on his traineeship.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Traineeship:
- Assessment process corporate supervisor: /20
- Assessment process univeristy college supervisor: /20
- Subtotal /40, reduced to/20
Traineeship report:
- Assessment Traineeship report university college mentor: /20
- Assessement Traineeship report language lecturer: /20
- Ssubtotal /40, reduced to /20
Workplacement is een kernvak. Dat betekent dat een onvoldoende niet delibereerbaar is.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Traineeship: not possible in September.
Traineeship report: possible in September
Workplacement is een kernvak. Dat betekent dat een onvoldoende niet delibereerbaar is.
|
|
| |
|
4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Thesis and project Europe |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
IC:Internationale communicatie |
Code: |
00249 |
Academiejaar: |
2009-2010 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 2 |
Aantal studiepunten: |
5 |
Wegingscoëfficient: |
3 |
Totaal aantal contacturen: |
284 |
Totaal studietijd: |
130 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The two components are a traineeship report (thesis) and project Europe.
The students proves his ability to analyse issues intrinsic to the world of communication. He is able to coherently and critically report on his traineeship duties tasks and the company he worked for. He can also deal with intercultural differences professionally and maturely.
The student debates several European issues. For example 'The Future and Policy of European Film ' or 'The United States of Europe: reality or fiction?'.
He visits European Institutions in Belgium or abroad and deals with several aspects of European integration.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
All the programme units of the first semester.
|
Andere begincompetenties
|
All the competentes gained in the bachelor's or master's degree.
|
LEERINHOUDEN
|
The student gives a critical reflection of the company, the tasks the traineeship entails and his intercultural experience, based on scientific evidence.
The student chooses a suitable layout.
The student can work independently and he can also work in a team.
He can think analytically and develop his problem-solving skills.
He can use different sources to complete his knowledgee about European issues.
He has specialist knowledge about Europe and the European Institutions.
He can organise a debate and he can moderate the debate.
For more details we would like to refer to the manual.
|
STUDIEMATERIAAL
|
Manual on traineeship reports
Manual on project Europe
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
4
|
lesuren
|
00,88
|
practicum en oefeningen:
|
30
|
lesuren
|
06,62
|
vormen van groepsleren:
|
250
|
lesuren
|
55,19
|
studietijd buiten contacturen:
|
169
|
klokuren
|
37,31
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Traineeship report:
- Assessment university college supervisor /20
- Assessment language lecturer /20
- Subtotal /40, reduced to /20
Project Europe
- Assessment process by the university college supervisor /20
- Assessment product by the university college supervisor and by an internal and external examining-board /20
- Subtotal /40, reduced to /20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Traineeship report possible in September
Project Europe not possible in September
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|