ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

4 Internationale communicatie - 4BIC - Onderdelen - Intercultural Communication
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: IC:Internationale communicatie
Code: 00250
Academiejaar: 2009-2010
Type: kern
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 4
Periode binnen het modeltraject: Semester 1
Aantal studiepunten: 4
Wegingscoëfficient: 2
Totaal aantal contacturen: 56
Totaal studietijd: 104
Deeltijds programma:
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Engels
Lector(en): Van den Bulck Helga


 

KORTE OMSCHRIJVING

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

    Algemene beroepsgerichte competenties
      Beroepsspecifieke competenties

        SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
        • Learning how to communicate in international settings with people from different cultures.
        • Learning to recognize the contributions to knowledge and civilization that have been made by members of various cultural groups.
        • Learning to appreciate and understand the multicultural richness of our society, the dynamics of the interaction between such diverse cultural groups, the international dimensions of this phenomenon, and the evolving roles of men and women within that complex socio-economic and cultural situation.
        • Learning to share and accept the perceptions and experiences of people of different cultures, even though they may differ greatly from one's own.
        • Enhancing career prospects for working effectively in international companies or organisations in Belgium and abroad by training on intercultural skills.

        VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
        Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

        The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).

        Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

        Andere begincompetenties
        Thorough knowledge of the basic communication theory.
        LEERINHOUDEN
        • Importance of intercultural communication: demographic and cultural issues.
        • communication models
        • dimensions of culture
        • communication and culture
        • intercultural competence

        STUDIEMATERIAAL
        • Syllabus 2007-2008
        • CHANEY L.H.C., MARTIN J.S. Intercultural business communication. Prentice Hall. New Jersey. 2004. 285pp.
        • Power Point

        WERKVORMEN
        Soort werkvorm uren  

        %

        hoor- en werkcolleges:

        24

         lesuren

          24,49

        practicum en oefeningen:

        22

         lesuren

          22,45

        vormen van groepsleren:

        6

         lesuren

          06,12

        studietijd buiten contacturen:

        42

         klokuren

          42,86

        Verdere toelichting:
        • Lectures and seminars
        • Discussion groups
        • Guest colleges
        • Workshops

        EVALUATIE

        Eerste examenperiode
        • written examination: 50%
        • workshop: 50%

        tijd voor examinering
        uren
        4

        %
         
         04,08

        Tweede examenperiode
        • written examination: 50%
        • workshop: 50%