|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- The student can interpret cultural differences
- The student is in command of German communication techniques, at an advanced level
- The course aims at developing the student's oral skills
- The student revises some important grammar issues and vocabulary and he can write short articles on current media topics with the help of a dictionary and a grammar book
- He can understand high quality written and spoken German: television, internet and written press
- In workshops he can comment on a video or text
- He is able to moderate a debate or discussion in German
- He can appealingly present a self-chosen subject, give a summary and comment on articles from the German press and professional literature
- He expands his vocabulary
- He can take part in a role play or in oral exercises
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages, and applied economics and commercial science (specialism: marketing).
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
grammar: elementary and intermediate level
vocabulary: elementary and intermediate level
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject. The workshop consists of a presentation and a discussion.
- The student looks for articles from current German magazines or newspapers and he presents the articles. A discussion or debate may follow.
- Role plays and other oral exercises
- Professional literature: articles and videos
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus elementary and intermediate vocabulary and grammar
- Syllabus advanced German
- Dictionary
- Internet and professional literature
- Television, videos and written press
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
5
|
lesuren
|
04,81
|
practicum en oefeningen:
|
25
|
lesuren
|
24,04
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
19,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Permanent evaluation: participation in the discussions during the workshops: 10%
- Workshop: 1 presentation with a written summary and comment: 30%
- Presentation articles and written comments 20%
- Written examination: 40%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Oral examination: 50%
- Written examination: 50%
|