|
KORTE OMSCHRIJVING
|
This course investigates the essence of Public Relations: retaining relations with crucial target groups such as government and the envinronment. Quite often this includes capitalizing on public opinion. This means that the role of the press is a crucial factor. This course also analyzes the working of the European decision-making process in order to understand how decisions can be influenced. The course includes typical lobbying techniques and strategies. This is illustrated by means of some important issues and an analysis of the strengths of the different stakeholders involved.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM102 De student kan creatief denken.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM314 De student kan ten behoeve van een communicatievraag een probleemanalyse uitvoeren.
- CM315 De student kan de voor het communicatieplan relevante doelstellingen verwoorden en de beoogde doelgroep omschrijven.
- CM316 De student kan met de nodige creativiteit een communicatiestrategie ontwikkelen en plannen.
- CM318 De student kan een communicatieplan plaatsen en verantwoorden in zijn maatschappelijke context.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
-
Students are aware of the importance of environmental and government relations and particularly of the major influence of the institutions of the European Union on issues concerning companies as well as interest groups and non profit organizations.
-
Getting acquainted with lobbying techniques and strategies
-
Students can analyze an issue: mapping the different stakeholders and their arguments
-
Students can make an analysis of all the stakeholders that influence the decision-making process of a certain issue.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Sociale en economische structuren
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
-
This course focuses on the relationship of a company with its environment (part 1 = community relations) and with political decision-makers (part 2 = government relations). The role of public opinion and the press can not be neglected.
-
This course focuses on lobbying techniques and strategies that help to work on an efficient Public Affairs policy.
|
STUDIEMATERIAAL
|
-
Syllabus
-
Powerpoint-presentations
-
Internet research
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
20
|
lesuren
|
22,40
|
practicum en oefeningen:
|
6
|
lesuren
|
06,72
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
22,40
|
studietijd buiten contacturen:
|
41.3
|
klokuren
|
46,25
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
The exam consists of two parts
-
First part (60%) = written exam based on the knowledge of syllabus and powerpointslides
-
Second part (40%) = writing a group paper (3 to 4 students in a group) which analyzes the stakeholder field of an issue. This paper needs to be handed in at the end of the semester.
-
A task or assignment that is handed over too late receives a score of 0. The scores of partial exams are counted up.
-
If one literally takes over statements from another without mentioning the source of this quote, a form of intellectual theft (plagiarism) is committed. Plagiarism is punished following the procedure mentioned in articles 94 to 97 of the OER.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
|