|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In telefoongesprekken, conversaties met klanten of in een bedrijfsfilm schud je geen boekentaal uit je mouw maar modern en correct Engels. Je hanteert de juiste stijl, rijker dan het schrale internationale Engels en realistischer dan dat van de showbizz. Je kan zonder moeite dé internationale taal van vandaag op de tong nemen. Is dit een anglicisme? Je geschreven Engels is gevarieerd en adequaat.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM311 De student kan mondeling en schriftelijk vlot communiceren in verschillende talen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student doorbreekt zijn (eventuele) spreekangst.
- De student beheerst de 4 vaardigheden als samenhangend geheel: luistervaardigheid, leesvaardigheid, spreekvaardigheid en schrijfvaardigheid
- De student ontwikkelt strategieën om (eventueel) een onvolledige kennis van de taal te compenseren
- De student verrijkt zijn woordenschat, beheerst deze nieuwe woordenschat actief en kan hem assimileren in een nieuwe context.
- De student kan een aantal grammaticale items zelfstandig verwerken.
- De student kan de uitspraak van een woord opzoeken en de phonetics correct toepassen.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Engels 1
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
Geen
|
LEERINHOUDEN
|
- Grip on Grammar : enkele grammaticale items die aan bod komen: modals - causative 'have/get' - passive voice - relatives - reported speech - gerund/infinitive - time clauses + een aantal 'pitfalls' en 'collocations'.
- Business Communication: effective presentations - presenting graphs - elementary business correspondence - telephoning - formal vs informal language.
- Today's Words in Context : 'The working world', 'The economy', 'The media'
- Mondelinge (of schriftelijke) bespreking van teksten/programma's uit de gedrukte/audiovisuele pers.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus
- Handboeken: Grip on Grammar - J. Dentant & G. Claeys - Wolters Plantyn + Today's Words in Context - L.Carleton-Gertsch -intertaal
- Videomateriaal en / of audiomateriaal
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
14
|
lesuren
|
09,93
|
practicum en oefeningen:
|
13
|
lesuren
|
09,22
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
110
|
klokuren
|
78,01
|
Verdere toelichting:
- Hoor- en werkcolleges.
- Praktische oefeningen: zelfstudie (met oplossingen).
- Praktische oefeningen: presentaties.
- Praktische oefeningen: discussies.
- Praktische oefeningen: samenvatten/becommentariëren van artikels, audio- en videomateriaal
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Twee schriftelijke deelexamens : 20% (examen januari) + 30% (examen juni)
- Mondelinge test phonetics en frequent mistakes, fluency, typical sounds: 15%.
- Permanente evaluatie: 35%
- Bij elk deelexamen wordt per zware fout (zie lijst in de syllabus 'Mistakes never to be made') een punt extra afgetrokken van de score van het deelexamen.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Schriftelijk examen 50%
- Mondeling examen 50%
|