|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Een reclamecampagne staat nooit op zich: je hoopt op aandacht in de pers of je wil je klant blijvend informeren. PR heeft daar een paar middelen voor. Maar wat als er een klacht binnenkomt, of erger, er dreigt een crisis? Vraag het aan Coca-Cola, of beter nog, doe aan marketing-pr.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM102 De student kan creatief denken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student is vertrouwd met de verschillende hulpmiddelen in de communicatie met de pers
- De student weet om te gaan met de communicatie in geval van consumentenklachten
- De student kan een communicatieplan opstellen in geval van product recall
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Communicatiemanagement
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
geen
|
Andere begincompetenties
|
geen
|
LEERINHOUDEN
|
Uitdieping van de theorie uit het eerste jaar rond :
- product recall
- consumentenklachten
- persrelaties
|
STUDIEMATERIAAL
|
Syllabus
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
10
|
lesuren
|
12,82
|
practicum en oefeningen:
|
14
|
lesuren
|
17,95
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
54
|
klokuren
|
69,23
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
-
Individuele opdracht : 8 pt
- Twee groepsopdrachten : 2 x 6 pt
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Individuele opdracht : 20 pt
|