|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In dit exploratieveld leer je verbanden te leggen tussen de sociale, psychologische, historische en economische referentiekaders en de maatschappelijke realiteit. Vanuit een breder theoretisch perspectief verken je een aantal aspecten van de communicatiesector.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM102 De student kan creatief denken.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
- CM208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De student leert verbanden te leggen tussen theorie en de sociaal-maatschappelijke realiteit.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Geen
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
Zie bundel Exploratieweken en cursussen.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Bundel exploratieweken.
- Cursus.
- On-line materiaal.
- Multimediaal materiaal.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
12
|
lesuren
|
13,95
|
practicum en oefeningen:
|
14
|
lesuren
|
16,28
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
23,26
|
studietijd buiten contacturen:
|
36
|
klokuren
|
41,86
|
Verdere toelichting:
De facetten van dit werkveld zijn:
- Psychologie
- Sociologie
- Historische inzichten
- Micro en Macro-economie
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Werkwijze en evaluatie: zie bundel exploratieweken.
- Voor werkstukken, deeltaken die niet of te laat afgegeven worden, krijgt de student een 0 op het deelexamen. De scores van de deelexamens worden mathematisch opgeteld.
- Wil je slagen voor een exploratieveld, dan moet je minstens een totaal van 50% behalen en voor geen enkel facet minder dan 40% van de punten behalen. Scoor je toch minder dan 40%, dan krijg je een sanctiecijfer op je rapport.
35% van de punten 7/20 30% van de punten 6/20 25% van de punten 5/20 20% van de punten 4/20 15% van de punten 3/20 10% van de punten 2/20 5% van de punten 1/20 0% van de punten 0/20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Indien je niet slaagt voor een exploratieveld, doe je in de tweede zittijd alle facetten terug waarvoor je niet geslaagd was. Je krijgt voor die facetten een individuele taak.
- Naar een bisjaar toe kan je geen overdrachten van facetten krijgen.
|