ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Hotelmanagement - 3HM - Onderdelen - E-business/9
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: HM:Hotelmanagement
Code: 3HM03
Academiejaar: 2009-2010
Type: kernondersteunend
Niveau: uitdiepend
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Module 9
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 3
Totaal aantal contacturen: 30
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma: deel 1
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Holthof Christian


 

KORTE OMSCHRIJVING

De cursus E-Business is een inleiding op de werking van een aantal elektronische distributiekanalen.


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • HM102 Hij kan op systematische wijze de nodige informatie verzamelen en analyseren.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • HM217 Kritische ingesteldheid: hij kan op basis van normen afstand nemen van ideeën, opvattingen,... en alternatieven stellen. Hij kan met de nodige kritische zin oplossingen bekijken en is in staat daar waar nodig correcties aan te brengen.
Beroepsspecifieke competenties
  • HM322 Het managen van de informatie en communicatie: hij is competent in het gebruik en het analyseren van de bestaande informatiestromen, de administratieve organisatie en de ICT-infrastructuur. Hij kan deze systemen beoordelen op hun efficiëntie en effectiviteit. Hij kan doelgericht communiceren met de belangrijkste doelgroepen (relatiegroepen).
  • HM326 Hij is competent in het gebruik van de belangrijkste marketinginstrumenten, kan de markt analyseren en een marketingplan opstellen. Hij is vaardig in een aantal commerciële technieken.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • De student kent een aantal vormen van e-business in de hotelsector.
  • De student heeft een elementair inzicht in de elektronische distributiekanalen van de hotelsector.
  • De student kent de verschillen tussen SEO en SEA
  • De student kan een eenvoudige e-balanced scorecard opstellen
  • De student kent een aantal basisprincipes van de e-marketing.

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
Geen
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Geen


Andere begincompetenties

Elementaire kennis van marketing


LEERINHOUDEN
  • De werking van GDS, CRS, GDN, enz.
  • Opbouw en beoordeling van websites
  • Herintermediatie in de reissector
  • Zoekmachinemarketing
  • Basisprincipes van e-procurement en e-marketing

STUDIEMATERIAAL

Cursus: 'E-business'.


WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

28

 lesuren

  35,62

practicum en oefeningen:

0

 lesuren

  00,00

vormen van groepsleren:

0

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

48.6

 klokuren

  61,83

Verdere toelichting:
Hoorcolleges en oefeningen.

EVALUATIE

Eerste examenperiode

Schriftelijk examen (4 theoretische kennisvragen op 20 punten (gesloten boek))


tijd voor examinering
uren
2

%
 
 02,54

Tweede examenperiode

Schriftelijk examen (4 theoretische kennisvragen op 20 punten (gesloten boek))