ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Hotelmanagement - 2HM - Onderdelen - Strategisch marketing management/8
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: HM:Hotelmanagement
Code: 2HM17
Academiejaar: 2009-2010
Type: kern
Niveau: uitdiepend
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: Module 8
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 3
Totaal aantal contacturen: 29
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma: deel 2
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Holthof Christian


 

KORTE OMSCHRIJVING
De cursus strategische marketing is een algemene kennismaking met een aantal marketingbegrippen uit de hotelsector.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • HM102 Hij kan op systematische wijze de nodige informatie verzamelen en analyseren.
  • HM107 Hij heeft inzicht en staat open voor de internationale en interculturele context.
  • HM108 Ingesteldheid tot levenslang leren.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • HM210 Hij merkt problemen op, analyseert ze grondig en probeert creatief tot oplossingen te komen.
Beroepsspecifieke competenties
  • HM326 Hij is competent in het gebruik van de belangrijkste marketinginstrumenten, kan de markt analyseren en een marketingplan opstellen. Hij is vaardig in een aantal commerciële technieken.
  • HM327 Hij is competent in het herkennen en analyseren van een aantal strategische vraagstukken, hij kan keuzes maken die de toekomstige strategische richting van de afdeling/ de onderneming bepalen.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • De student kan een beperkt marketingplan opstellen
  • De student heeft een elementair inzicht in verschillende marketingtechnieken
  • De student kent een aantal eenvoudige marketingbegrippen
  • Beroepsspecifieke competentie: beheersing van een aantal marketinginstrumenten eigen aan de horeca

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Sales en Marketing


Andere begincompetenties

Geen


LEERINHOUDEN
  • Relatiemarketing
  • Segmentatie
  • Strategische marketing
  • Analyse van de marketingomgeving
  • Het marketingplan
  • Positioneringstechnieken
  • Distributie in de hotelsector 

STUDIEMATERIAAL

Cursus 'Strategische marketing'


WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

28

 lesuren

  29,91

practicum en oefeningen:

0

 lesuren

  00,00

vormen van groepsleren:

0

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

64.6

 klokuren

  69,02

Verdere toelichting:
Hoorcolleges

EVALUATIE

Eerste examenperiode

Schriftelijk examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)


tijd voor examinering
uren
1

%
 
 01,07

Tweede examenperiode

Schriftelijk examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)